משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 300 ש”ח באתר!

משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 300 ש”ח באתר!

0 0.00 

למה תינוקות בוכים בלילה?

למה תינוקות בוכים בלילה

השאלה למה תינוקות בוכים בלילה היא שאלה שללא ספק מעסיקה מספר רב של הורים. השעה מאוחרת, כל הבית שקט ונעים כשלפתע מתחילים לשמוע קול בכי עמום שהולך ומתחזק עם הזמן, כשמגיעים לעריסת התינוק לא תמיד ברור מהי הסיבה שבגללה התינוק בוכה, זה יכול לנבוע מרעב, חום, דלקת, חלום רע וכו’.

במאמר זה נסקור את הסיבות השונות ואת דרכי הפתרון על מנת לסייע לתינוק שלך להפסיק לבכות ולחזור לשינה עמוקה ואיכותית.

שחרור הורמון הקורטיזול שגורם לערנות

תהליך ההירדמות כרוך בשחרור המוח של הורמונים שגורמים לנו להרגיש ישנוניים. הורמונים אלו כוללים אדנוזין, סרוטונין ומלטונין. מכיוון שההורמונים הללו מתחילים להשפיע במהלך שלב השינה, זה יכול לגרום לתינוקות להרגיש ישנוניים ורגועים. וכשזה קורה, גופם עשוי לייצר הורמון בשם הקורטיזול שהופך אותם ליותר ערניים ומוכנים לפעולה במקרה חירום. השילוב הזה יכול לגרום להם להתעורר בבכי באמצע הלילה גם כשלא הפריע להם כלום, לגרום לחוסר נוחות כללית וחוסר חשק לחזור לישון.

נצטרך להיות סבלניים ולהרגיע את התינוק, הרמת התינוק ותזוזה עדינה של הגוף בצורת גלים עשויים לסייע להרגעת התינוק, תנועה זו בעצם מדמה את התנועה של העובר בתוך הרחם. ניתן להשכיב את התינוק לישון בתוך בייבי נסט (קן לתינוק) ובכך לדמות את המעטפת שהיתה לו ברחם. לאחר שאנו רואים שהתינוק נרגע אפשר לנסות להחזירו לישון, להשאיר יד על הראש או על הגוף וללטף בעדינות עד שהתינוק יחזור לישון שוב.

התינוק רעב – קדימה להכין בקבוק!

אם התינוק מתחת לגיל 5 חודשים זהו מקרה תקין, תינוקות בגיל הזה אוכלים לעיתים תכופות יותר (אחת ל-3 שעות בערך), במקרה הזה הכינו בקבוק לפי הצורך, האכילו את התינוק ואל תשכחו להרים כמה דקות לאחר ההאכלה על מנת שהחלב יתעכל בצורה טובה.

במידה והתינוק מעל גיל 5 חודשים נשאלת השאלה האם הוא נרדם עם בקבוק ? במידה וכן, כנראה שכדי להירדם הוא צריך שוב בקבוק, התינוק מקשר את החלב החם להרדמות ובכך מייצר תלות לדבר, במשך הזמן התלות הזו הופכת להרגל והתינוק מרגיש צורך לקום כל כמה שעות בלילה ולאכול. מומחים ממליצים להפריד את טקס השינה מטקס ההאכלה ועל ידי כך לפתור בעיה זו.

סיבה אפשרית נוספת מאחורי הבכי יכולה להיות שהתינוק שלך עבר לאחרונה מהנקה להאכלה באבקה/דייסה או להיפך. יש תינוקות שרגילים לינוק שד וכשהם לא מקבלים אותו יותר הם מרגישים מתוסכלים ומתחילים לבכות.

כאבים או בעיה בריאותית

חום, כאבי שיניים, כאבי בטן, גזים, הם רק חלק מהסיבות שעלולות לגרום לתינוק להתעורר בבכי בלילה, במצב הזה נשתדל לזהות את מקור הכאב. במידה ומדובר בחום אנו נרגיש שהגוף והראש חמים, וכמובן נמדוד עם מד חום, במקרה של כאבי בטן מומלץ להחזיק את התינוק בתנוחה הפוכה כאשר הבטן מופנת כלפי הקרקע, מה שנקרא גם תנוחת “נמר נח על עץ”.

 במקרה של כאבי שיניים ניתן להשתמש בתרופות שונות שמומלצות ע”י רופא המשפחה, בכל אופן כאשר מדובר בכאב או בעיה בריאותית שגורמת להתעוררות בבכי של התינוק בלילה, עדיף כמה שיותר להיות קשובים ולטפל בבעיה מהר ככל האפשר, זאת על מנת לסייע לתינוק להשכיח את תחושת הכאב ולחזור לישון.

חוסר נוחות בעריסה

אחת הסיבות שתינוקות מתעוררים בלילה בבכי היא שהם מרגישים חסרי ביטחון בסביבתם הלא מוכרת. במיוחד אם העברנו אותם לעריסה חדשה, לוקח לתינוק זמן כדי להתרגל לסביבה החדשה בה הוא נמצא. אפשרות נוספת היא שהתינוק מרגיש צורך להתהפך על הבטן/על הגב ולא מצליח לעשות זאת לבדו, ואנו נצטרך לסייע לו בהיפוך.

 על מנת לגרום לתינוק להרגיש תחושת נוחות וחמימות בעריסה יש להעניק לו את התחושה שהוא עטוף ומוגן היטב, ניתן להשתמש בסט מצעים למיטת תינוק הכולל שמיכת פוך, סדין למזרן, מגן ראש וכרית המעניק תחושת נוחות וחמימות ומסייע לתינוק להרגיש עטוף ומוגן ועל ידי לישון שינה טובה ואיכותית.

שינה במקום לא מוכר

כאשר התינוק מתחיל להתרגל לעריסה בה הוא ישן הוא מפתח ביטחון ונרדם יחסית בקלות. אך מה עושים כאשר עולה הצורך להשכיב את התינוק לישון במקום אחר? זה יכול לקרות בעקבות יציאה לנופש, פיקניק בחוץ, אצל ההורים, חברים וכו’. נשתדל להתאים את מקום השינה החדש לעריסה של התינוק על מנת לשמר את תחושת החמימות והביטחון. כמו כן מומלץ להשתמש בייבי נסט(קן לתינוק) על מנת להעניק לתינוק סביבה נוחה ונעימה בה הוא יוכל לישון בנעימות.

אך במקרה ואין אפשרות או שלא רוצים להיסחב עם עריסה, מומלץ להשתמש בבייבי נסט, כך התינוק יכול להיות קרוב לאמא ולהרגיש שהוא בסביבה בטוחה. ניתן להשתמש בבייבי נסט גם כפתרון להורים שמעודדים שינה משותפת במיטה הזוגית, הבייבי נסט מתאים עד לגיל חצי שנה, אך יכול לשמש לאחר מכן כנחשוש, משטח החתלה, מזרן עבור התינוק כעושים פיקניק ועוד.

סיכום

לסיכום, בכי לילי הוא נושא מורכב ואנחנו צריכים להבין שזה יכול לנבוע מסיבות רבות ושונות, אמנם אין סיבה חד משמעית הגורמת להתפרצות הבכי של התינוק בשעות הלילה. עם זאת, ברוב המקרים אלו יהיו הסיבות שציינו במאמר זה שהן: הורמונים, רעב, חום וכאבים, חוסר נוחות וכו’.

השינה בלילה חשובה מאוד להתפתחות התינוק במיוחד בשלבים הראשונים, יש לדאוג שהתינוק שלנו ישן שינה טובה ואיכותית ועל ידי כך יוכל לתפקד בצורה טובה במהלך היום. ככל שנכיר יותר את התינוק שלנו ונבין את הצרכים שהוא מנסה להביע באמצעות הבכי כך נוכל לסייע לו לחזור לישון שינה שלווה ומלאה שתסייע לו לגדול ולהתפתח בדרך הטובה ביותר.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

למה תינוקות בוכים בלילה
בלוג

למה תינוקות בוכים בלילה?

השאלה למה תינוקות בוכים בלילה היא שאלה שללא ספק מעסיקה מספר רב של הורים. השעה מאוחרת, כל הבית שקט ונעים כשלפתע מתחילים לשמוע קול בכי עמום שהולך ומתחזק עם הזמן,

למאמר המלא »
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקה לבנתיים :)חזור לחנות